Amikor létrehozol egy új kampányt, az első és legfontosabb lépés, hogy meghatározd vállalkozásod céljait, mely eszközök használatával járulhatsz hozzá a sikerekhez. Mindezekhez tudnod kell, mi az, amit el szeretnél érni.
Minden vállalkozás más és más célokat szeretne elérni, de mindenki arra törekszik, hogy a márkáját egyre többen megismerjék, egyre több ügyfélre, vásárlóra tehessen szert ilyen-olyan eszközök segítségével. Egy induló vállalkozást esetében, akit még nagyon kevesen ismernek, valószínűleg az első lépcsőfok az lesz, hogy közönségének a lehető legtöbb tagját elérje és bemutassa magát. Később pedig majd az ügyfélszerzésre és a vásárlások generálására fog időt fordítani.
A megfelelő kampánycél kiválasztásához tehát tudnod kell, neked milyen céljaid vannak, és a potenciális ügyfelek, vásárlók által elvégzett műveletek közül melyek fognak hozzásegíteni a céljaid eléréséhez.
A Facebook 6 kampánycélt ad, hogy a lehető legjobb eszközöket kihasználva tudjuk eljuttatni és megmutatni a közönségünknek vállalkozásunkat. Ez a 6 kampánycél pedig az ismertség, a forgalom, az aktivitás, az érdeklődők, alkalmazás telepítése és végezetül az értékesítés.
Na de hogy melyiket mikor és mire is tudod használni, azt mutatom:
Facebook kampánytípusok
Ismertség
Az ismertség, mint Facebook kampánycél tökéletes lehet egy induló vállalkozás számára, hiszen ezzel a beállítással a lehető legnagyobb számú közönséget érheted el, akik nagy valószínűséggel emlékezni is fognak a látott hirdetésre.
A Facebook folyamatosan újít és fejleszt, így akik már régebben is aktívan használták a hirdetéskezelőt, azok ‘Elérés’ és ‘Márkaismertség’ célokat választhattak ki korábban.
Forgalom
A ‘Forgalom’ célt leginkább akkor érdemes használni, ha egy adott oldalra szeretnél minél több embert bevinni. Ez a cél segít, hogy a megfelelő helyre irányíts nagyobb forgalmat – legyen az bármilyen webshop, weboldal, egy adott landing page, Facebook vagy Instagram bolt, vagy alkalmazás. Ezt a kampánycélt kiválasztva további lehetőségeid vannak, hogy mire szeretnéd optimalizálni a hirdetéseket: minél többen kattintsanak, minél többen lássák a hirdetést, vagy minél több embert érjen el a nap folyamán.
Aktivitás
Az aktivitás kampánycélt kiválasztva arra ösztönözheted az embereket, hogy minél több interakciót hajtsanak végre a vállalkozásoddal kapcsolatban. Elérheted, hogy minél többen lájkolják a Facebook oldalad, kommenteket hagyjanak a posztod alatt, vagy akár azt, hogy felvegyék veled a kapcsolatot messengeren.
A bejegyzések kiemelése legtöbbször aktivitás céllal kerül létrehozásra, hacsak nem választunk neki más célt. A bejegyzések kiemelése – ahogy a nevében is szerepel – arra szolgál, hogy a közzétett bejegyzést népszerűsítsük, lájkokat szerezzünk rá, és bejgyűjtsük a kommenteket.
Érdeklődők
Ha hírlevél listádhoz szeretnél még több feliratkozót gyűjteni, esetleg űrlapok kitöltésére, vagy kapcsolatfelvételre szeretnéd ösztönözni a közönséget telefonon vagy üzenetekben, akkor az érdeklődők kampánycél lesz számodra az ideális választás
Alkalmazás hirdetése
Talán az egyik legegyértelműbb cél, az alkalmazások hirdetése. Ha bármilyen applikációval rendelkezünk, amelyet szeretnénk népszerűsíteni, szeretnénk még több letöltésre szert tenni, akkor értelemszerűen az alkalmazás hirdetése kampánycélt kell választanunk.
Értékesítés
Az egyik leggyakrabban használt cél, az értékesítés. Arra szolgál, hogy a Facebook a közönséged olyan tagjainak jelenítse meg a hirdetéseidet, akik a legnagyobb valószínűséggel vásárolják meg a termékedet, vagy kérnek majd tőled ajánlatot.
Természetesen minden más kampánytípus is eredményezhet vásárlást, de ebben az esetben kifejezetten erre optimalizálja a rendszer a hirdetéseket. A vásárlás mellett egyéb célokat is kitűzhetünk, amelyek fontosak számunkra.
Ezeket a kampánycélokat egymásra építve egy megfelelően felépített kampánystartégia hozható létre, létrehozhatunk magunknak egy értékesítési tölcsért. A tölcsér egyes szakaszaihoz a megfelelő kampánycélt felhasználva elérhetjük, hogy a felhasználó megismerje a termékedet/szolgáltatásodat, érdeklődjön utána, vásároljon és végül elköteleződjön vállalkozásod iránt.