Az ‘inboud’ kifejezés talán sokak számára ismeretlen lehet, de az amit jelent, annál inkább ismert, és sokan alkalmazzák is.
Az inboud marketing kifejezést talán legpontosabban beérkező, bevonzó marketingnek tudnánk fordítani, mely elég sokat elmond a módszerről is. Lényege abban rejlik, hogy a tömeges megszólítás és értékesítés helyett (outboud marketing) inkább a bizalomra épít, és ezáltal értéket próbál meg eladni.
Természetesen ez nem egy eszköz, amely egyik pillanatról a másikra létrehozható és működőképes. Több eszközt ölel fel, mint – többek között – a tartalommarketing, keresőoptimalizálás, márkaépítés, vagy a közösségépítés. Ezek kihasználásával pedig hosszú távú, értékre és bizalomra épülő márka kiépítését érhetjük el.
Mi a különbség az inboud és az outboud marketing között?
A lényeges különbség az, hogy az inboud marketing alkalmazása esetén hagyod, hogy a felhasználók találjanak rád, amikor épp szükségük lesz egy olyan termékre, amelyet te kínálsz számukra. Arra törekedsz, hogy értéket és hasznos tartalmakkal szolgálhass a potenciális vásárlóidnak.
Ezzel szemben az outboud marketinget alkalmazók arra törekednek, hogy minél több felhasználót találjanak meg. Ezt legtöbbször hideghívások, rádió reklám, tv reklám, plakátok keretein belül tud megvalósulni.
Mind tudjuk, hogy a tv reklámok, amelyek gyakran megszakítják az esti filmet, elég idegesítőek tudnak lenni. Vagy az, ha épp munka közben hívnak fel, hogy bemutassanak egy új terméket, mely megoldást jelenthet minden ízületi panaszodra. Nos, a legtöbb ilyen outboud reklám sajnos igen ritkán ér célba, habár ezen a területen is egyre fejlettebb célzási lehetőségekkel dolgoznak.
Ha csak egy rádióreklámot veszünk alapul, az egyes blokkok között 5-8 reklámspotot is leadnak, te pedig pár perccel később már nagy valószínűséggel egyiknek sem fogsz emlékezni a tartalmára, vagy épp a márkák neveire.
Hogyan építsd fel az inboud marketinged?
Az inboud marketing folyamatok megszervezése és megvalósítása mögött bizony kemény munka áll, és nem feltétlenül hoznak azonnali eredményeket. Sok esetben kell pár hónap, mire minden szépen a maga ütemében kezd el haladni és teljesíteni. Ezidő alatt az outboud folyamatokkal sem kell felhagynod, viszont mindenképpen kezdj el hosszú távban gondolkodni. Amikor szépen elkezdenek majd jönni az eredmények, akkor fogod csak igazán érezni, hogy jó döntést hoztál akkor, amikor elhatároztad, hogy bevezeted az inboud marketing folyamatokat a vállalkozásodba.
Na de nézzük akkor meg, hogyan is indulj neki mindennek.
1. Alakítsd ki a célcsoportodat
Mindenek előtt az első és legfontosabb lépés természetesen az, hogy tudd egyáltalán kinek szeretnél értékesíteni, ki az a csoport, aki a te potenciális vásárlóidnak lehetnek
2. Tudd meg, hogy mik a vásárlóid problémái, mire vágynak igazán
Nehéz lesz elvonatkoztatni a saját termékedtől, de próbálj meg ne csak arról írni, hanem igyekezz a problémák megoldására fókuszálni.
3. Határozd meg azokat a platformokat, amelyeken aktívan jelen leszel
Természetesen ezt nagyban fogja az befolyásolni, hogy ki a célközönséged, hiszen azokat a platformokat kell majd kihasználnod, ahol a legnagyobb számban jelen van a közönséged. Legyen az Facebook, Instagram, Twitter, TikTok, Pinterest.
4. Figyelj a tartalmak megosztására
Ez korántsem lesz olyan egyszerű feladat, de készíts egy tartalomnaptárt, és máris megkönnyíted a saját dolgodat. Tervezd meg mikor és mit, milyen platformra fogsz posztolni, így elkerülheted az ötletek kimerülését és azt, hogy elfelejts egy-egy fontosabb tartalmat megosztani.
5. Készíts csali anyagot
A csali segítségével megszerezheted a potenciális közönséged elérhetőségét ingyen, így később bármikor felveheted a kapcsolatot velük. Csaliként alkalmazhatsz egy ingyenesen letölthető ebookot, webinárt, esettanulmányt.
6. Terjeszd!
Ha mindennel megvagy, akkor nincs más hátra, mint terjeszteni a terméked. Itt fognak képbe jönni a hirdetések.Ehhez pedig többek között tökéletes megoldásként fog funkcionálni a Facebook és Instagram hirdetések.
Összességében tehát az inboud marketing folyamatok költséghatékonyan tudják hozzásegíteni a vállalkozást a céljaikhoz, és célzott marketingeszközként használható a hosszú távok eredmények eléréséhez.
Ha úgy érzed, segítségre lenne szükséged, tudj meg rólam többet és kérd ajánlatomat!